Το 2008 έπρεπε να είχε τελειώσει το πρόγραμμα με την ψηφιοποίηση και όπως αναφέρει ο κοινοτικός κανονισμός εάν δεν κλείσει αυτό το πρόγραμμα θα έχουμε αναστολή των πληρωμών 20% δηλαδή περίπου 600 εκατ. ευρώ που σημαίνει οτι θα πρέπει να δοθούν από τον Εθνικό προϋπολογισμό. Ένα τέτοιο μέγεθος μας υποχρεώνει να βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με την Ε.Ε επισήμανε η Υπουργός Αγροτικής απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου πριν από λίγο για την πορεία της ψηφιοποίησης του ΟΣΔΕ. Σκοπός όλων μας τόνισε η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κατά την διάρκεια της συνάντησης που είχε με τους επικεφαλής του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε και της ΠΑΣΕΓΕΣ παρουσία και του Υφυπουργού Μιχάλη Καρχιμάκη να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα ψηφιοποίησης του ΟΣΔΕ έτσι ώστε οι αγρότες να μπορούν να έχουν άμεσα τις ενισχύσεις τις οποίες πρέπει να πάρουν σε μια περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης Το έργο το οποίο παραλάβαμε δεν ήταν αυτό που έπρεπε να είναι, υπήρχαν σημαντικές ελλείψεις και προσπαθούμε να συντονίσουμε αυτή τη στιγμή το έργο μεταξύ των Οργανισμών και των παραγωγών. Πιστεύω ότι θα το κατορθώσουμε. Χρειάζεται μια σημαντική προσπάθεια γιατί το οφείλουμε καταρχήν στους αγρότες και πάνω από όλα στην ισορροπία και στη διασφάλιση των δημόσιων εθνικών πόρων.
Από την άλλη ο Κοντός ονειρεύεται και στον ύπνο του βλέπει ότι υπάρχει μητρώο και ψηφιοποίηση και δηλώνει: Όπως είναι, ήδη γνωστό και στις υπηρεσίες της Ε.Ε. η δημιουργία του εν λόγω προγράμματος ολοκληρώθηκε πριν το τέλος του 2008, δηλαδή μέσα στην συμφωνηθείσα προθεσμία με την Ε.Ε .
Κυρία υπουργέ αν δεν διώξετε τις Ενώσεις και την ΠΑΣΕΓΕΣ που κάθονται και εισπράττουν τις αγροτικές επιδοτήσεις χωρίς να είναι σε θέση να παράξουν έργο, μια ακόμα αποτυχία είναι στα σκαριά.
Οι Ενώσεις έτσι όπως λειτουργούν έχουν αποτύχει σε ότι έχουν αναλάβει, γιατί να τα καταφέρουν στο ΟΣΔΕ; Από την στιγμή που δεν υπάρχουν συνεταιρισμοί που να λειτουργούν, στην ουσία δεν υπάρχουν και Ενώσεις. Υπάρχουν μηχανισμοί διαχείρισης χρήματος και εξουσίας στο όνομα των αγροτών αλλά λειτουργούν εις βάρος των αγροτών.
Οι ιδιωτικοποιήσεις και η μεταφορά αρμοδιοτήτων απο το υπουργείο και τα τμήματα των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στις Ενώσεις και τους ιδιώτες, με στόχο το ζεστό χρήμα των επιδοτήσεων έχουν φέρει αυτά τα αποτελέσματα.
Αυτοί που δημιούργησαν αυτά τα προβλήματα δεν μπορούν να τα λύσουν εκτός και αν μετατραπούν σε Δημόσιες επιχειρήσεις.
Ο ΟΠΕΚΕΠΕ είναι κομμάτι του προβλήματος γιατί λέει στον κάθε υπουργό αυτό που θέλει να ακούσει. Διορισμένοι δοτοί άνθρωποι που εφαρμόζουν την οποιαδήποτε κυβερνητική πολιτική που έχουν φέρει το τέλειο μπάχαλο στον τομέα των ελέγχων, μιας και δεν έχουν ούτε τις αντικειμενικές δυνατότητες να επιτελέσουν το τεράστιο έργο που τους έχει ανατεθεί, ούτε όμως θέλουν να κακοκαρδίσουν την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Καλύπτουν τις οποιεσδήποτε κυβερνητικές αποφάσεις που δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που νομίζουν ότι λύνουν.
Το μοντέλο Ενώσεις-ΟΠΕΚΕΠΕ-Αγρογή έχει χροκοπήσει και στην συνείδηση των αγροτών και στην συνείδηση των συνεδέλφων Γεωτεχνικών αλλά απο ότι φαίνεται έχει χρεοκοπήσει και ως προς τις εισροές απο την Ευρωπαική Ένωση.
Χιλιάδες εργαζόμενοι στις Νομαρχιακές αυτιδιοικήσεις εκπαιδευμένοι και που επι χρόνια πραγματοποιούσαν το έργο των ελέγχων έχουν αδρανοποιηθεί για να παίζει ο ΟΠΕΚΕΠΕ με τους Υπουργούς και τους κάθε είδους συμβασιούχους επάνω στην πλάτη των αγροτών, βουλιάζοντας το καράβι της ελληνικής Γεωργίας.
Υπάρχουν και γεωτεχνικοί στις Νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις που πληρώνονται απο το Υπουργείο , πότε και πως αυτοί θα χρησιμοποιηθούν;
Η υπουργός πρέπει να αποφασίσει πιο πρόβλημα θα λύσει, θα κάνει τον τροχονόμο ποιοι θα ροκανίζουν τις επιδοτήσεις , ή θα φτιάξει αξιόπιστο σύστημα ελέγχων στηριζόμενη στους υπαλλήλους του Υπουργείου, των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των Κέντρων Αγροτικής ανάπτυξης, των υπαλλήλων των περιφερειών, των υπαλλήλων οργανισμών που το υπουργείο της πληρώνει.
Συμφωνώ απόλυτα με το πνεύμα του κειμένου , θα ήθελα μόνο να προσθέσω κάποια σχετικά με τις δικές μας ευθύνες ως γεωπόνοι του Δημόσιου Τομέα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχουμε αποδεχτεί μοιρολατρικά τα τελευταία χρόνια ότι μας έχει συμβεί και για να γίνω κατανοητός απαριθμώ :1.) Αποδεχτήκαμε την διάλυση του Υπουργείου με την κατάτμηση σε Κέντρο , περιφέρεια , Νομαρχία . Τρομερές ευθύνες έχει η διοίκηση της ΠΕΓΔΥ εκείνης της περιόδου και οι συμμετέχοντες συνάδελφοι στα υπηρεσιακά συμβούλια. 2.) Εκχωρήσαμε, ίσως από πλήρη άγνοια των υπευθύνων συναδέλφων στην κεντρική υπηρεσία , σε άλλους κλάδους επιστημονικά πεδία και αντικείμενα (π.χ Διαχείριση Υδάτινων Πόρων) , όταν οι άλλοι κλάδοι δεν δέχονται (και καλά κάνουν ) τη συμμετοχή ούτε στο παραμικρό σε κάτι που έχουν κατοχυρώσει. 3.) Δεχόμαστε καθημερινή υποβάθμιση ,είτε με πράξεις όπως η μετατροπή μας σε απλούς καταχωρητές αιτήσεων προγραμμάτων σε Η/Υ ή γραφειοκράτες διεκπεραιωτές , είτε με απαξίωση του έργου μας όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι η δικιά μας εκτός έδρας ημερήσια (το 1/3) αποζημίωση αξίζει κοντά στα 10 € , ενώ άλλων αξίζει 70 €. 4)Τρώμε τα σωθικά μας καθώς συνάδελφοι που τη μία μέρα εργάζονται στο Υπουργείο και είναι υπέρμαχοι της ενότητας , την άλλη όταν αποσπούνται σε κάποιο χρυσοφόρο οργανισμό (π.χ ΟΠΕΚΕΠΕ) γίνονται κυριολεκτικά ''Γενίτσαροι''. 5) Έχουμε επί εξάμηνο ακέφαλο Δ.Σ της ΠΕΓΔΥ , παρ όλες τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί και την προσπάθεια πολλών περιφερειακών Π.Σ. και 6) Δεν κυνηγούμε τις εξελίξεις, όπως για παράδειγμα την επικείμενη αναβάθμιση των 5ετών σπουδών των μηχανικών σε master όπου εμείς ήμαστε εντελώσ ανύπαρκτοι και άγνωστοι (για αυτό βέβαια την πρώτη ευθύνη έχει το ΓΕΩΤΕΕ το οποί περί άλλων τυρβάζει).
Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη , τα οποία σαφώς γνωστά και χιλιοειπωμένα αλλά δυστυχώς με τάσεις στρουθοκαμηλισμού κάνουμε πως δεν υφίστανται.
Κοκκίνης Θεόδωρος
Ν.Α Κιλκίς/Δ.Α.Α