Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Μύχιες σκέψεις ενός βολεμένου

Η κρίση που μας λιβανίζουν εδώ και 2-3 μήνες εγώ την αισθάνομαι ότι υπάρχει εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια από την πτώση του χρηματιστηρίου (περίπου αφότου άρχισα να βλέπω ειδήσεις). Πότε ακούσατε ότι η οικονομία θα πάει καλά ότι θα δοθούν αυξήσεις στο λαουτζίκο ότι θα ενισχυθούν οι ασθενέστεροι ότι.....τι? Συνέχεια το ακούτε ιδίως σε προεκλογικές εξαγγελίες? ΟΚ Πότε το αισθανθήκατε ότι πάμε καλά και θα πρέπει να πάρουμε μεγαλύτερο πορτοφόλι? Εγώ τουλάχιστον ποτέ. Ούτε και πριν το χρηματιστήριο. Απλά εγκλωβισμένος σε μία προσωπική μάχη για τα προς το ζην έχω χάσει την αποστασιοποιημένη θεώρηση των ...πραγμάτων
και το συναίσθημα ότι μπορεί αυτό το πράγμα να αλλάξει. Κλεισμένος στο μικρόκοσμό μου αγωνίζομαι για να εκπληρώσω τα μικροαστικά μου όνειρα (δουλειά,σπίτι,παιδιά) και οι όποιες αντιστάσεις μου έχουν εξανεμιστεί. Αλλά τουλάχιστον βλέπω και κρίνω. Μας λένε ότι για να βγούμε απ'την κρίση θα πρέπει να παρθούν κάποια μέτρα κοινωνικής πολιτικής. Να παγώσουν οι πληρωμές των δανείων για ένα χρόνο, να μειώσουν τα χρυσά παιδιά τα bonus τους, να μειωθούν τα επιτόκια για να κυκλοφορήσει ζεστό χρήμα στην αγορά, να δοθεί επίδομα θέρμανσης, επίδομα σίτισης, επίδομα πάρκινγκ και επίδομα επιβίωσης ενώ τώρα που βγήκε και νέος πλανητάρχης που προέρχεται από κατώτερες τάξεις και καταλαβαίνει τα προβλήματά μας όλα θα αλλάξουν. Δηλαδή αν εγώ βγω και πω ότι το πάγωμα των δανείων να γίνει για δύο χρόνια, το επίδομα θέρμανσης να αυξηθεί κατά 1000 ευρώ και να δοθεί επιπλέον επίδομα για να παίρνουν τσιγάρα οι άνεργοι να καπνίζουν και να ξεχνούν τον πόνο τους σημαίνει ότι ασκώ ποιο κοινωνική πολιτική? Συγνώμη αν με τα γραφώμενά μου χαθεί και κάποιο επίδομα και συγνώμη που δεν πιστεύω ότι μια μικρή νίκη είναι ο προάγγελος για κάτι μεγαλύτερο. Απλά πιστεύω ότι το όλο οικοδόμημα είναι στηριγμένο σε σαθρά στηρίγματα και ότι η ιστορία έχει δείξει ότι μόνο μετά από μία κρίση αναδύεται κάτι διαφορετικό και εν δυνάμει καλύτερο. Οι ιθύνοντες ψάχνουν ημίμετρα αντηρίδες και δεκανίκια για να μπορέσουν να γλιτώσουν το τομάρι τους και που πιθανόν να τα καταφέρουν αν εγκλωβίσουν τον κοσμάκη στη δική τους λογική. Και για να μην ξεχνιόμαστε: αυτά τα γράφει ο μεγαλύτερος κομφορμίστας του πλανήτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου